måndag 23 augusti 2010

Trampolin


Okej, här kommer en ganska mycket udda recension, men jag tyckte det skulle vara kul med lite omväxling från alla de här böckerna och filmerna och alla de vanliga tråkiga recensionerna som jag alltid skriver. Så nu ska jag recensera en studsmatta i stället!

Studsmattan heter Active 4,3 (storleken) och är beställd från en internetsida som heter Studsexperten. Märket är Supertramp och just nu kostar det 6990 för ett paketpris som innehåller både stege och nät till. Om man vill köpa bara studsmattan kostar det 4990.

Om ni undrar varför jag recenserar en så pass dyr studsmatta beror det på att det är den jag hoppar på, och det är svårt att recensera en matta man inte känner. Och om ni undrar varför jag hoppar på en så dyr är det för att jag egentligen inte skulle få någon, eftersom mamma tyckte att alla gjorde illa sig på dem och att de var farliga. Men pappa tyckte att jag och min syster Lotta kunde få en ändå och var därför väldigt mån om att köpa den säkraste studsmatta han kunde hitta, så att mammas farhågor inte skulle slå in.

Studsmattan var väldigt lätt att montera upp och det kom med bra redskap så att man slapp döda sina fingrar när man drog på fjädrarna. Den är (precis som det utlovades) väldigt säker och på ramen (metallsakerna den står på) är det tio års garanti, på kantskyddet två år och på övriga delar fem års garanti.

En liten liten nackdel som framför allt mormor klagade på var att den är så pass säker att man ibland kan få problem när man vill ta sig in, eftersom att nätet är konstruerat på ett sätt så att man inte ska kunna ramla ut, men man lär sig snabbt.

Jag älskar den här studsmattan eftersom att det är otrolig studs och man behöver aldrig vara rädd att göra illa sig på nätet eller glida in med fötterna under kantskyddet (där under finns fjädrar som kan göra riktigt ont på vilken annan studsmatta som helst, men jag har aldrig varit med om det på den här studsmattan). Det är den perfekta studsmattan om man vill skämma bort sig själv lite!

2 kommentarer: